Terapia 3C, o mouă șansă în recuperarea deficitului psihomotor

Dragă comunitate, astăzi vă prezentăm Terapia 3C, o metodă inovatoare dedicată recuperării deficiențelor întâlnite la copiii cu autism, menită să împlinească potențialul psihomotor al celor cu tulburări de dezvoltare. Terapia 3C utilizează exerciții de coordonare pentru a activa și optimiza capacitatea de conștientizare a propriei scheme corporale și a potențialului psihomotor. Prin transmiterea impulsurilor de la mușchi la creier, se îmbunătățește conștientizarea și coordonarea corpului. Dezvoltarea acestei capacități de coordonare duce la o mai bună concentrare, esențială pentru îndeplinirea eficientă a sarcinilor zilnice.

 

Pe parcursul programului 3C, copiii își optimizează capacitatea de concentrare, învățând să fie mai conștienți de corpul lor și de mediul în care se află. Exercițiile de conștientizare și coordonare ajută la creșterea autonomiei motrice, permițând copiilor să se bucure de o mai mare independență. Deficitul psihomotor în autism se manifestă prin incapacitatea de a controla în mod conștient și voluntar propriul corp și potențialul său psiho-fizic, afectând structurile de gândire emoționale, motrice și raționale. Tulburările de propriocepție și senzoriale împiedică persoana cu autism să se raporteze corect la context și la sine. Rezultatele sunt remarcabile! Copiii care urmează Terapia 3C își depășesc limitele, câștigă încredere în propriile forțe și se bucură de o autonomie motrică sporită.

Concret, prin Terapia 3C, copilul va învăţa să meargă corect, să alerge, să manipuleze obiecte, să meargă în echilibru pe o bârnă, să schimbe voluntar direcţia mersului. În timp, acesta va conştientiza utilitatea mişcărilor învăţate şi valoarea lor practică, pentru a identifica contextul în care se află, şi prezenţa celor din jur. Va obţine un minim de abilităţi de comunicare şi lingvistice, prin învăţarea sensului unor comenzi elementare. Va câştiga curaj, încredere în sine, dorinţa de a experimenta lucruri noi. Va descoperi satisfacţia reuşitei şi dorinţa de a repeta acest lucru. Şi, ceea ce este extrem de important, va putea utiliza abilităţile dobândite în viaţa de zi cu zi. Cu alte cuvinte, va deveni psihomotric independent, transformându-se dintr-un copil asistat permanent, într-unul parţial asistat sau neasistat.

 

 

 

PURTĂTOR DE CUVÂNT
Dănuț ȘTEFAN

 


 

Sari la conținut