Serviciul evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap

SERVICIUL de EVALUARE COMPLEXĂ a PERSOANELOR ADULTE cu HANDICAP

 

Actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea structurii:

H.G.797/08.11.2017 pentru aprobarea regulamentelor cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal.

Legea 292/20.12.2011 a asistenţei sociale.

Legea 448/06.12.2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată.

H.G 430/16.04.2008 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea şi funcţionarea comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap.

ORDINUL 2298/23.08.2012 privind aprobarea Procedurii – cadru de evaluare a persoanelor adulte în vederea încadrării în grad de handicap.

Ordinul 762/2007 pentru aprobarea criteriilor medico-psihosociale pe baza cărora se stabileşte încadrarea în grad de handicap republicată.

Ordin nr. 1691 din 21 mai 2018 pentru aprobarea modelului atestatului de asistent personal profesionist.

Ordin nr. 1690 din 21 mai 2018 pentru aprobarea Procedurii de monitorizare şi control al activităţii asistentului personal profesionist.

Hotărâre nr. 548 din 27 iulie 2017 privind aprobarea condiţiilor de obţinere a atestatului, procedurile de atestare şi statutul asistentului personal profesionist.

           Serviciul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap (SECPAH) – structură din cadrul DGASPC, înfiinţată în baza art. 88 din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, responsabilă pentru evaluarea/reevaluarea complexă a adultului cu handicap.

Structura organizatorică şi atribuţiile serviciului:

SECPAH este alcătuit din 11 persoane cu următoarea componenţă:

– şef serviciu;

– 1 medic;

– 1 psiholog;

– 1 asistent social;

– 1 psihopedagog;

– 1 kinetoterapeut;

– 5 inspectori de specialitate.

Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap îndeplineşte următoarele atribuţii principale:

  1. acordă îndrumare, informare, consiliere și sprijin persoanelor cu dizabilități, familiilor și reprezentanților acestora, precum și oricărei alte persoane interesate cu privire la depunerea dosarelor, evaluarea în vederea încadrării în grad de handicap şi obţinerii certificatului de încadrare;
  2. preia de la beneficiar, de la aparţinătorii beneficiarului, de la reprezentanţii primăriilor, ori din registratură DGASPC Vrancea dosarele cu documente în vederea încadrării, le analizează şi, după caz, solicită petenţilor completarea dosarului, ori înregistrează dosarul şi emite petentului data şi locul prezentării la evaluare;
  3. efectuează evaluarea/reevaluarea complexă a adultului cu dizabilităţi, la sediul propriu sau la domiciliul persoanei;
  4. întocmeşte raportul de evaluare complexă pentru fiecare persoană cu dizabilităţi evaluată;
  5. recomandă, dacă e cazul, încadrarea, respectiv menţinerea în grad de handicap a unei persoane, precum şi programul individual de reabilitare şi integrare socială a acesteia;
  6. avizează planul individual de servicii al persoanei cu dizabilităţi, întocmit la nevoie de managerul de caz;
  7. evaluează îndeplinirea condiţiilor necesare pentru atestare ca asistent personal profesionist, întocmeşte raportul de evaluare complexă şi face recomandări Comisiei de Evaluare a Persoanei Adulte cu Handicap;
  8. la solicitarea persoanei cu dizabilităţi, ţinând seamă de incapacitatea acesteia de a se deplasa constatată atât în ancheta socială, cât şi în scrisoarea medicală a medicului de familie, specialiştii din cadrul serviciului de evaluare complexă a persoanei adulte cu handicap asigură deplasarea la domiciliul solicitatului în vederea continuării/completării evaluării şi întocmirii raportului de evaluare complexă;
  9. recomandă măsurile de protecţie a adultului cu handicap, în condiţiile legii;

Lista actualizată cuprinzând documentele de interes public:

– Cerere privind eliberarea certificatului de orientare profesională (acte necesare):

  1. acte de identitate;
  2. certificat de încadrare în grad de handicap;
  3. ultima diplomă de studii;
  4. adeverință de salariat şi/sau de elev/student (după caz);
  5. adeverință de la administrația finanțelor publice – pentru cei care nu realizează venituri;
  6. decizie de pensionare invaliditate (cu specificarea datei de revizuire) şi ultimul talon de pensie pentru pensionari de invaliditate;
  7. scrisoare, referat sau certificat medical de la medicul specialist cu specificarea diagnosticului, a stadiului bolii şi a stării prezente şi – după caz – data debutului bolii;
  8. aviz pentru a desfăşura activităţi profesionale –  eliberat de medicul  specialist în medicina muncii.   

Listă documente necesare în vederea evaluării complexe a persoanelor adulte cu handicap :

  • cerere-tip de evaluare complexă;
  • documentele de identitate CI/BI;
  • documente medicale:
  1.  referat privind situaţia medicală prezentă, întocmit de medicul specialist;
  2.  scrisoare medicală-tip de la medicul de familie;
  3.  copii de pe biletele de externare, dacă este cazul;
  4.  investigaţii paraclinice solicitate de SECPAH.
  • ancheta socială efectuată de serviciul social specializat din cadrul primăriei în a cărei rază are domiciliul sau reşedinţa persoana cu handicap;
  • adeverinţă din care să rezulte calitatea de salariat în cazul salariaţilor, copie a deciziei de pensionare şi respectiv, talon de pensie în cazul pensionarilor, adeverinţă conform căreia persoana nu are niciun venit în cazul persoanelor fără venituri.

 

La depunerea dosarului nu este necesară prezenţa persoanei cu handicap!

Dosarul poate fi depus, conform prevederilor art. 6, alin. 6, lit. (a) din Hotărârea Guvernului nr. 430/2008 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea şi funcţionarea comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, cu modificările şi completările ulterioare, de persoana cu dizabilităţi, familia sa, reprezentantul legal, asistentul personal profesionist, asistentul personal, organizaţia neguvernamentală al cărei membru este persoana cu handicap sau, în lipsa acestora de către orice persoană care o reprezintă, la registratura primăriei din localitatea de domiciliu/resedinţă sau la D.G.A.S.P.C. Vrancea prin S.E.C.P.A.H.

*Referatele medicale au valabilitate de maxim 2 luni, până la data evaluării.

Este obligatoriu ca toate documentele medicale depuse la dosar să fie datate, parafate, semnate de către medic și să aibă ștampila unității spitalicești emitente!

Dacă examenul psihologic se realizează în cadrul unui Cabinet Psihologic Individual, este necesar ca acestă să conțină timbrul profesional emis în anul în curs, cu marca “COLEGIUL PSIHOLOGILOR DIN ROMÂNIA”.

Cerere  de  evaluare în  vederea eliberării  atestatului de asistent personal profesionist (acte necesare):

Dovada absolvirii învățământului gimnazial corespunzător prevederilor legale în vigoare la data absolvirii studiilor ;

O scurtă prezentare a sa, precum și a persoanelor cu care locuiește, menționând numele și prenumele, data nașterii acestora și gradul de rudenie/tipul de relație cu solicitantul, precum și acordul din partea fiecărei persoane adulte cu care locuiește pentru activitatea pe care urmează să o desfășoare;

Adeverințe medicale privind starea de sănătate, eliberate de medicul de familie, atât pentru solicitant, cât și pentru persoanele cu care locuiește;

 Titlul de proprietate/coproprietate sau de pe contractul de închiriere sau comodat al locuinței, pe o durată de minimum 3 ani, cu o cameră separată pentru persoana/persoanele care urmează a fi îngrijită/îngrijite;

Declarație pe propia răspundere, în formă autentică, a coproprietarului/coproprietarilor sau a proprietarului, în cazul închirierii sau al comodatului, privind acordul ca solicitantul să desfășoare activitatea de asistent personal profesionist;

Certificatul de calificare sau de pe certificatul de competențe profesionale ca asistent personal profesionist. 

Lista actualizată cuprinzând categoriile de documente produse sau gestionate potrivit legii:

Raport de evaluare complexă;

Propunere program individual de reabilitate şi integrare socială;

Situaţii zilnice/lunare persoane evaluate;

Raport de activitate semestrial/anual privind activitatea serviciului;

Raport de potrivire beneficiar – asistent pesonal profesionist;

Corespondenţă cu persoane fizice/ juridice.

Formulare tipizate utilizate în desfăşurarea activităţii specifice:

Cerere – tip de evaluare complexă în vederea încadrării în grad de handicap;

Scrisoare medicală tip de la medicul de familie;

Anchetă socială efectuată de serviciul social specializat din cadrul primăriei în a cărei rază are domiciliul sau reşedinţa persoana cu handicap;

Raport de evaluare complexă;

Raport de evaluare în vederea atestării ca asistent personal profesionist;

Cerere de evaluare în vederea eliberării atestatului de asistent personal profesionist.

SERVICIUL DE EVALUARE COMPLEXĂ A PERSOANELOR ADULTE CU HANDICAP – Salariați cu atribuții de SECRETARIAT AL COMISIEI DE EVALUARE A PERSOANELOR ADULTE CU HANDICAP

Actele normative care reglementează organizarea și funcționarea Secretariatului Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap:

» H.G. nr.797/08.11.2017 pentru aprobarea regulamentelor cadru de organizare și funcționare ale serviciilor publice de asistență social și a structurii orientative de personal.

» Legea nr.292/20.12.2011 a asistenței sociale.

» Legea nr.448/06.12.2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap.

» H.G. nr.430/16.04.2008 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea și funcționarea comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap.

» Ordinul nr.762/31.08.2007 pentru aprobarea criteriilor medico-psihosociale pe baza cărora se stabilește încadrarea în grad de handicap.

» Ordinul nr.2298/23.08.2012 privind aprobarea Procedurii-cadru de evaluare a persoanelor adulte în vederea încadrării în grad și tip de handicap.

» Ordin nr.1048/07.11.224 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei superioare de evaluare a persoanelor adulte cu handicap.

Structura organizatorică și atribuții

Salariații cu atribuții de Secretariat al Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap deservesc Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap şi asigură lucrările de secretariat specifice evaluării.

Secretariatul Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap îndeplineşte următoarele atribuţii principale:

  1. informează adultul cu dizabilităţi sau reprezentantul acestuia cu privire la măsurile de protecţie stabilite de Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap;
  2. informează cu privire la modalităţile de încadrare într-o categorie de persoane cu dizabilităţi, a persoanei adulte;
  3. înregistrează în registrul propriu de evidenţă dosarele persoanelor cu dizabilităţi solicitante, după realizarea evaluării de către Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap;
  4. asigură transmiterea dosarelor la Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap, însoţite de raportul de evaluare complexă, cu propunerea de încadrare într-o categorie de persoane cu dizabilităţi, întocmit de Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap;
  5. transmite membrilor Comisiei de Evaluare ordinea de zi, data de desfăşurare a şedinţelor, în baza convocatorului semnat de către Preşedintele acesteia;
  6. ține evidenţa desfăşurării şedinţelor;
  7. întocmeşte procesele verbale privind desfăşurarea şedinţelor;
  8. redactează certificatele de încadrare într-o categorie de persoană cu dizabilităţi şi certificatele de orientare profesională, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data la care a avut loc şedinţa;
  9. gestionează registrul de procese verbale;
  10. redactează alte documente elaborate de Comisia de Evaluare;
  11. transmite persoanei cu dizabilităţi documentele aprobate de Comisia de Evaluare, respectiv: certificatul de încadrare în grad de handicap, programul individual de reabilitare şi integrare socială şi certificatul de orientare profesională, precum şi alte documente elaborate de către Comisia de Evaluare în termen de 5 zile lucrătoare de la data redactării certificatului de încadrare;
  12. soluționează petițiile referitoare la atribuțiile specifice comisiei, adresate atât comisiei cât și DGASPC Vrancea.

Documente de interes public:

  • Informare drepturi și obligații persoane cu handicap;
  • Cerere transfer în alt județ;
  • Cerere eliberare plan de recuperare în stațiune balneară;
  • Cerere eliberare adeverință de negație;
  • Cerere eliberare certificat de încadrare în grad de handicap pentru Legea 360/2023;
  • Cerere copie după certificatul de încadrare în grad de handicap.

 

Documente produse și/sau gestionate:

  • Certificate de încadrare/neîncadrare în grad de handicap însoțite de anexă și program individual de reabilitare și integrare socială
  • Decizii de admitere/încetare/transfer în/din centre rezidențiale
  • Atestat de Asistent Personal Profesionist
  • Certificat de orientare profesională
  • Plan de recuperare pentru obținerea unui bilet de tratament în stațiune balneară
  • Tabele nominale cu persoane expertizate
  • Borderou predare certificate de încadrare în grad de handicap către beneficiari
  • Registru intrare dosare medicale însoţite de raportul de evaluare complexă, cu propunerea de încadrare într-o categorie de persoane cu dizabilităţi, întocmit de Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap
  • Registru de evidență a intrărilor-ieșirilor dosarelor medicale cu ocazia transferurilor în/din alte județe
  • Registru de procese verbale privind ședințele Comisiei de Evaluare

Formulare tipizate utilizate în desfășurarea activității 

  • Certificat de încadrare în grad și tip de handicap
  • Anexă la certificatul de încadrare în grad de handicap
  • Program individual de reabilitare și integrare socială
  • Atestat de Asistent Personal Profesionist

Date contact:

Serviciul de Evaluare Complexa a Persoanelor Adulte cu Handicap

Adresa: Str. Cuza Voda Nr.56 , Focsani, Jud. Vrancea

Tel: 0237/627019

E-mail: office.dppdapv@dgaspcvn.ro

Şef serviciu SECPAH Moga Fănica

Sari la conținut